Örnen har landat

God kväll Sverige! Här är det morgon. Söndag morgon. Jag skulle bloggat igår, men det här med att resa tillbaka i tiden verkar ha gjort mig lite förvirrad för jag var fullt övertygad om att det var lördag idag. Även om jag visste att det var skola imorgon. Nåväl, nu kör vi.

I torsdags morse när vi tagit avsked från våra föräldrar var det mycket blandade känslor i klassen - förväntan blandades med nervositet, längtan och separationsångest varvades men mest av allt var vi glada. Flygresan ner gick relativt smärtfritt, men ett tag verkade det kunna sluta riktigt illa.. Gissar att en del föräldrar sitter hemma med hjärtat i halsgropen nu, men så farligt var det inte. Saken var den att vid varje flygstol fanns en liten tv-skärm där i alla fall jag spenderade x antal timmar på att spela Invasion, ett klassiskt rymdspel. Dessa kunde dock orsaka problem.
Plötsligt börjar det lukta bränt och en manlig flygvärdinna (vad de nu kallas) rusar fram och kör bort Sebastian H, Sara G och Johan från deras säten. Det visade sig att det blivit någon slags kortslutning vid Sebastians skärm och på grund av det fick vi andra klara oss utan skärmarna resten av flygresan för de stängde av dem allihop. Tack Sebastian.
Trots att den lilla olyckan togs hand om illa kvickt hann Sebastian och Sara båda tappa all ansiktsfärg, Kamilla gick in i rollen som lugn och omhändertagande och upprepade "det är ingen fara Sebastian, vi kommer inte dö, de fixar allting nu, ta det lugnt och andas, det löser sig" om och om igen. Några hojtade att INGEN får väcka Sara W som låg och sov några stolar bort, alla rädda för hennes reaktion..
När vi landade i San Fransisco sken solen och efter en supersnabb uppfräschning inne på toaletterna gav vi oss ut i vad de sa var tolv grader, men jag är fullt övertygad om att det var varmare än så! Vi åkte sedan buss genom San Fransisco, över Golden Gate och upp till Santa Rosa. SF var slående vackert med hus som såg ut som filmkulisser och de legendariska gatorna som gick upp och ner i backar omkring oss. När vi sedan fick se Golden Gatebron var det som om polletten föll ner - folk blev som galna och när bussen stannade sprang många ut och hoppade, skrek och gjorde alla möjliga gester. Jag och Amelia gick en liten bit efter och kände oss oerhört mogna och världsvana. Skämt åsido, Golden Gate var imponerande, men av någon anledning hade den inte fullt så stor effekt på mig som på många andra i klassen.
Som sagt, det är söndag morgon och vi har nu spenderat några dygn här. Jag vet att flera av mina kamrater redan hunnit besöka San Fransisco, Red Woods och jag tror att det är flera än jag som redan hunnit besöka bion för att se The Hunger Games. Skolan börjar imorgon och efter rundvandringen på colleget i fredags kan jag inte säga annat än att jag är förväntansfull! Våra scheman är ingenting gentemot de i Sverige och hittills har nog enda problemet med dem varit när folk skulle välja P.E. (idrott). Vi kunde välja bland ett gäng olika, men det verkar som om många kör på Body Conditioning och jag själv har valt två stycken - imorgon ska jag spöa Sebastian E på boxningen och sen ska jag och CH jämföra biceps på Weight Lifting. Vem tror ni vinner?
Golden Gate i egen hög person. San Fransisco i bakgrunden.
Förresten ser ni här under varje inlägg vem det är som skrivit.

Kommentarer
Postat av: Marianne Hammarberg

HJÄLP. Tack gode gud att det gick bra, det är typiskt att det ska drabba Sebban  . Hoppas ni har det gott här är det jätte 

2012-03-25 @ 19:08:39
Postat av: Björnram

Hahaha älskar att ni inte ens kan vänta tills ni kommit över Atlanten innan förödelsen börjar. Lycka till imorgon, i den här takten kommer ni slå ut hela SRJC's internet inom tre dagar!

2012-03-25 @ 23:06:27
Postat av: Gunilla

Självklart kommer du visa grabbarna att tjejer kan!! Kram!

2012-03-26 @ 17:08:51
Postat av: Moa

Ah, nä, men jag sitter väl här hemma och lyssnar på Phantom Planet och stortjuter varje gång jag läser bloggen.

2012-03-27 @ 21:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0