Skaka galler

Hej alla ni trogna läsare! Och ni andra lite mindre trogna också såklart!! Hoppas att ni har lite överseende med det något sena blogginlägget från mig och som plåster på såren ska jag berätta för er om vår häftiga vistelse Alcatraz. 18:45 i fredagskväll gick färjan från hamnen i San Fran ut till den lilla ön där fängelset är beläget. Mina förväntningar som liknade dem jag hade inför spökvandringen på Torpa Stenhus försvann hastigt när jag insåg att vår grupp inte bestod av 15 personer utan närmare 300 personer. Myskänslan försvann ytterligare lite till när guiden gav var och en ett par hörlurar med en inspelning av en guidning. Men inga tårar föll över det! Fängelset är välbevarat och därför väldigt häftigt och bandet gav en bra insikt hur fångarna faktiskt hade det. Vi fick också ta del av de rymningar och myter som finns kring Alcatraz men de får ni själva ta er dit för att få svar på, för det är en turistattraktion som jag rekommenderar att besöka!


Kommentarer
Postat av: JP Bordahl

OK, jag fixar biljett och åker i morgon. Fängelse kan man ju aldrig få för mycket av :)

2012-05-01 @ 09:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0