Los Frikkin' Angeles

Det är vår sista kväll i Los Angeles och jag sitter just nu vid vårt hostels fina innegård och skriver mitt shemalagda blogginlägg då det är här som hostlets wi-fi är som bäst. Våra ca 4 dagar i LA är alltså nästan över men shit vilka dagar det har varit!


Den första dagen var utforskade vi den vackra 3rd street promenade som ligger precis runt hörnet (vi bor på 2nd street) och som Jenny skrev så blev det en hel del shopping här, till och med för mig som brukar dra mig för att shoppa utomlands (tro det eller ej). På kvällen bar det sedan av till Hollywood för min, Hanna C, Niclas, och Julias del. Vi fyra hade nämligen biljetter till en konsert med Coldplay - ett av världens bästa liveband för er som inte vet. Detta var tredje gången jag såg dem men första gången i Hollywood, riktigt jävla coolt var det! Och fan vad bra de var!

Nästa dag var min hals inte så glad efter allt skrikande under konserten men det sket jag i och drog i stället med klassen till Universal Studios = HIMMELRIKET! För de som inte vet: jag ÄLSKAR film så därför var detta något av det häftigaste jag någonsin har varit med om. Jag befann mig i något sorts euforiskt läge hela dagen. Det bästa var Studio Touren vilket är precis vad det låter som. Den bästa attraktionen var dock Transformers, LÄTT! Den var så jävla cool att vi åkte den hela tre gånger! Jag vet inte hur man ska förklara den, man hade på sig 3D-glasögon och så var det som att man var med i filmen och... ja, min beskrivning blir nog fan inte bra hur jag än försöker [ger upp]. Efter en hektisk dag i parken var vi en hel del som drog till Hollywood Boulevard där vi stod i kändisarnas fotspår utanför The Chinese Theater, tittade på stjärnorna längst trottoare och rös vid The Kodak Theater (hoppas att du vet varför).

Nästa dag tog jag, Hanna C och Julia en dyr (men värd) taxi till - dun, dun, dun - Disneyland! Det var så fint där och så kul! De hade en hel del riktigt häftiga attraktioner, och fyrverkerierna över disneyslottet och vattenshowen var riktigt häftiga! Ytterligare en rikgtit lyckad dag i LA.

Idag har praktiskt taget alla tagit det ganska lugnt. Typ alla utom jag och Jenny drog till stranden för att sola och fjanta sig medans jag och Jenny chilla runt i Santa Monica.

Allt som allt har det varit en riktigt lyckad vistelse i LA och jag önskar att vi hade åkt hit direkt från San Fancisco så att vi hade fått en extra dag här. På så vis hade jag kunnat åka på en studio tour hos Warner Brothers också. Men men, jag gråter inte för det, LA leverarade ändå!
I morgon drar vi tidigt till San Diego, resans sista stopp. Jag har precis köpt biljetter för att se The Avengers där i morgon kväll. Men det är inte vilken bio som helst, det är IMAX 3D som gäller! Fan vad jag har längtat efter detta! Äntligen ska jag få se en IMAX-film. Det ultimata hade iof varit om vi hade kunnat se The Dark Knight Rises då en stor del av den är filmad med IMAX-kameror, men eftersom den inte har premiär förens i juli så blir det lite svårt. Men förhoppningsvis så får vi i alla fall se trailern till den då en liten fågel har viskat i mitt öra att den visas innan The Avengers *hoppas*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0