WARRIORS vs. LAKERS

Det var egentligen så att jag skulle bloggat igår men efter ni läst detta inlägget kommer ni förstå varför jag väntade med att skriva det tills idag.

Jag tänker inte beskriva så mycket om skoldagen igår utan i stället hänvisa till Amelias inlägg här under. (Mycket underhållande sådant). Fast Roy och Marketing-lektionen kräver nog några utropstecken til så här kommer dem !!!!.

Medan rester av klassen ade rehearsal för en presentation som vi ska hålla för allmänheten om några veckor (den ni föräldrar fick se på föräldramötet) hämtade min hostmom upp mig vid skolan och tog med mig hem. Skolka redan andra dagen kändes faktiskt rätt lugnt när jag visste vad som väntade...

Vi styrde nämligen kosan mot Oakland, en stad någon timma från Santa Rosa för att kolla på NBA-basket. Golden State Warriors mot Los Angeles Lakers. Arenan var för det första gigantisk. Amerikanerna var precis så taggade som man har sett på film. Plastmuggarna med öl var fyllda till bredden och utbudet av skräpmat var större på min sektion av arenan än det är i hela Sverige - seriöst!

Matchen (för den som är intresserad, ni andra kan skippa detta stycket) började lite segt men de sista 10 minuterna spelades des upp fantastisk basket framför mina ögon. Lakers stora stjärna Kobe Bryant som hade missat alldeles för många chanser skärpte till sig och gjorde några riktigt snygga poäng. Fansen blev såklart som galna.

Något jag tyckte var roligt var all pausunderhållning. Cheerleaders, trummor, pizzautdelning, tävlingar och annat. (Allt var självklart sponsrat och marknadsföring i högst grad).

Vi kom hem sent och det känns därför skönt att inte börja skolan förrän 10.30. Här kommer några bilder från matchen. Inte så värst bra såna men jag var faktiskt upptagen med att uppleva det själv :)

Kommentarer
Postat av: JP Bordahl

Coolt - kul läsning...

2012-03-28 @ 20:23:10
Postat av: Magnus Warneryd

Hur kan man toppa detta..?? Jo jag vet, Boråshallen ikväll 19:00, Borås Basket mot Uppsala. Det ni...

2012-03-29 @ 10:09:48
Postat av: Magnus Warneryd

Ps! Borås vann med 89-75

2012-03-29 @ 22:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0