PRECIS SOM ALLA ANDRA

Som Edona redan förklarat var idag den dag som för många brukar kallas first day of school. För minoriteten kallas det dock första skoldagen. Det är precis vad vi svenskar är på SRJC, en minoritet. Trots det är vi de elever som får mest uppmärksamhet.

Kanske inte så konstigt när man går omkring och pratar hurdygury-språk på campus...

Tro nu inte att detta innebär att vi blir särbehandlade. Jag, Sara G, Agnes, Amelia och Sebastian H hade valt samma idrottslektion (Body Conditioning) och vi hade turen(?) att hamna mitt i resten av de amerikanska elevernas "midterm fystest". Det var bara att börja springa varv, göra armhävningar, situps, plankan med mera medans läraren höll koll på våra resultat. Mina obefintlliga armmuskler bör definitivt bättras på märkte jag.
Och trots att mina magmuskler ömmar lite så känns det ändå skönt att vi behandlas som vilka som helst.

Även om vi inte är vilka som helst ;)
Snart så kommer det vara muskler och inte.... sockar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0