party in the U.S.A.

Dags för min debut på bloggen.. Först och främst hoppas jag att alla där hemma i Sverige har det bra och att ni följer vår blogg SLAVISKT! Här kommer ni nämligen att få veta precis allt ni behöver veta om vår resa. Nästan. Kanske.. Hur som helst, NU KÖR VI!
Jag tänker inte skriva så mycket om vad som har hänt i skolan eller om klassens gemensamma aktiviteter.. Istället vill jag berätta hur det har varit att bo med familjen Benecke i en vecka. Jag har nämligen fått uppleva den amerikanska kulturen i form av ett party i mitt amerikanska hem, skaffat mig en massa nya vänner tack vare detta party i mitt amerikanska hem och sjungit inför många duktiga operasångare/sångerskor - även det tack vare partyt! I lördags hade vi fullt upp med att förbereda inför festen, och min host sister, hennes pojkvän och jag gjorde lemonad av citroner från trädet i trädgården! Ett sånt vill jag ha hemma..
Festen vi hade var för min host dad Peter som fyllde 60 år, och den blev verkligen en succé! Det var ungefär 35 personer där och alla var mycket intresserade av den-svenska-tjejen-med-det-konstiga-namnet-som-få-amerikaner-kan-uttala. Jag hade en mycket trevlig kväll och jag känner verkligen att jag har hamnat i rätt familj! Precis som jag själv, är mina host parents mycket intresserade av sång och musik (dock är de operasångare båda två, så jag antar att jag får lära mig att sjunga det också), vilket märktes på festen.. När de som inte hade en fantastisk röst hade gått hem, vilket inte var många, startade sången.. Alla sjöng varsin sång, och jag valde låten "I dreamed a dream" och jag måste ha gjort ett fantastiskt uppträdande för det var mycket uppskattat :)
Utöver att festa med amerikanarna har jag också varit med i min host mom's kör, eftersom de just nu sjunger två svenska sånger och verkligen behöver hjälp med uttalet.. Alla i kören är väääldigt trevliga, något som verkar gälla de flesta amerikaner. Kanske är det bara för att jag är svensk..
Kort sammanfattning: Jag bor med två mycket högljudda (läs "höga-toner-ljudda") och fantastiska människor, och ägnar mycket tid åt sång, skratt och att skaffa vänner. Jag dricker också lite lemonad..
Det var allt för nu (även om jag inte ens har fått med hälften av allt som har hänt i det här galna huset..)!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Haha, ja galet roligt verkar ni ju ha.

Kul att följa bloggen.

Men Citonträd Fanny ?? Okej, det får vi ta och titta på;)

Jag skall knapra i mig "krympmedicin ". Jag vill nämligen oxå vara 18-19 år och tillbringa 7 veckor i Kalifornien . (utan att plugga;) hehe). Fanny du har ju varit i Florida i en månad, minns du inte;)

Ok alla ha det underbart, fortsätt njut!

2012-03-30 @ 22:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0