Lagom mycket

Från landet lagom till landet mycket. Ja så kan man ju se resan från Sverige till USA och visst är det så att skillnaderna är slående enkelsängarna är bredare, pannkakorna tjockare och biosalongerna  större.
Men framför allt är människorna varmare och mer öppna exemplen kan staplas på hög efter bara tre dagar i det lite större landet. Ett exempel är från min vistelse i San Francisco med min host-familj där folk faktiskt pratade med totala främlingar i hissen ett fenomen som med stor sannolikhet inte skulle hända i Sverige såvida ingen i hissen höll på att dö.
Det är ett fenomen som passar sociala-Sara super bra. Efter endast några dagars USA vistelse kan jag redan dra slutsatsen att jag är helt såld!
Hoppas alla läsare där ute har det bra, här kommer lite bilder som visar vad jag har haft för mig i de senaste dagarna.

Från landet lagom till landet mycket. Ja så kan man ju se resan från Sverige till USA och visst är det så att skillnaderna är slående enkelsängarna är bredare, pannkakorna tjockare och biosalongerna större.

Men framför allt är människorna varmare och mer öppna exemplen kan staplas på hög efter bara fyra dagar i det lite större landet. Ett av dem är från min vistelse i San Francisco med min host-familj där folk faktiskt pratade med totala främlingar i hissen ett fenomen som med stor sannolikhet inte skulle hända i Sverige såvida ingen i hissen höll på att dö.

Det är ett fenomen som passar sociala-Sara super bra. Efter endast några dagars USA vistelse kan jag redan dra slutsatsen att jag är helt såld! För mig är det inte "för mycket" för mig är det "lagom mycket".

Hoppas alla läsare där ute har det bra, här kommer lite bilder som visar vad jag har haft för mig i de senaste dagarna.

Träffat min Host-familj :)

 

Hängt i San Francisco där vi bla har shoppat, ätit sushi och kollat på The Hunger Games.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt att du har det bra! Men...måste protestera mot det där om att prata med främlingar; har åtminstone inträffat på läger! Även folk med små barn och hundar går bra att prata med enligt studier i detta det senaste året :)

2012-03-26 @ 21:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0