Did you know... school [college] is fun!

Jag skulle vilja inleda med att säga något till alla de stackarna hemma i Borås som tror att de har det bra bara för att solen tittar fram lite - vi i EP09 har det ganska så väldigt mycket bättre här borta i Kalifornien!

Så, nu har vi fått det ur världen och jag kan därför börja med mitt inlägg. Idag hade jag tillsammans med Niclas, Hanna W, Sara Josefine och Sebastian E Political Science för första gången. Detta var en otroligt intressant upplevelse på så många olika plan. För det första så hoppade vi in i en redan befintlig amerikansk klass fylld med studenter i alla åldrar och former. Vi fick alla ställa oss längst fram i klassrummet och presentera oss - American style! Monte, vår instructor som det så fint verkar kallas (?), verkar vara väldigt intresserad av Män som hatar kvinnor då frågorna vi fick av honom rörde detta ämne (och vi som trodde att han skulle fråga typ "As a Swede, what is your opinion on 'Obamacare' and why?" *lättnaden*). Hur som haver, det var tydligen så att de amerikanska studenterna kunde få extra credit om de gjorde en intervju med en av oss svenskar. Detta verkade vara populärt så vi delades upp bland amerikanerna likt en stor tårta som alla ville ha en bit av. Jag klagade dock inte, tvärtom tycker jag att detta ska bli jätteroligt. Jag har två grupper som jag ska träffa och prata lite med vilket jag ser fram emot. Hoppas bara inte att det tror att jag är någon sorts superexpert när det kommer till Sverige bara för att jag är svensk dock... *ser ett scenario spela upp framför mig där jag ser mig själv svara på frågor med frasen: "I'm just gonna google that real quick..."*

Moving on. Nästa lektion var Local Economy som verkar interessant och vår instructor verkar även här vara bra (nämnde jag att Monte var bra?). Här var vi dock bara elever från vår klass. Tror inte att det finns så myclet mer att säga om det just nu dock...

Efter lunchen var det dags för det som jag har väntat på med spänning, MARKETING MED ROY! Detta var förmodligen något av det bästa som jag någonsin varit med om! Och ja, jag kommer använda många uttropstecken i detta stycke för det kommer faktiskt behövas, deal with it! Om jag skulle beskriva Roys lektion så skulle jag säga att det var en fantastiskt rolig stand-up show som samtidigt var lärorik! Jag tror nog aldrig att jag har skrattat så mycket under en lektion samtidigt som jag inte tror att jag någonsin har lärt mig så mycket som jag gjorde under en enda lektion som jag gjorde under denna. Jag tror att höjdpunkten av lektionen var när vi kom in på det faktum att man kan köpa weed som "medicine" i California vilket Roy skämtade mycket om, han avslutade det hela med att säga att "we are all gonna have some medicine together when we are done with this course" (förtydligande för de som börjar undra vad vi egentligen håller på med här borta i staterna: det var ett skämt). Oj, vad vi skrattade! Han var bara så sjukt fantastiskt undebart bra! han har verkligen fattat att man lär sig som bäst när man har roligt. Jag och några andra i klassen konstaterade att man nu faktiskt på riktigt längtar tills nästa lektion!

Jag tror att jag tar och avslutar mitt inlägg med detta, det går ju trots allt inte att toppa Roy!

Kommentarer
Postat av: JP Bordahl

Lärarens person och prestation är avgörande!

2012-03-28 @ 22:53:25
Postat av: Isacs Mamma

Får jag tipsa? Gillar du inredning? Kolla in denna tävling

Direktlänk: http://isacsmamma.blogg.se/2012/march/tavling-i-samarbete-med-lantlig-dekor.html



Ha de bra!

2012-03-29 @ 00:18:34
URL: http://isacsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0