LAST WEEKEND

Vi har precis avverkat den sista helgen med våra underbara hostfamiljer och de flesta känner nog att separationsångesten börjar smyga sig på. Vår sista skolvecka och likväl vår sista vecka med familjerna börjar i morgon och vi har ett fullspeckat schema! I morgon (måndag) har vi vår stora Arts and Lecture-presentation, på tisdag har vi presentationer i såväl marketing som local economy, på onsdag har vi vår familjemiddag och vår graduation, på torsdagen har vi fått ledigt så att vi kan spendera de sista timmarna tillsammans med familjerna och på fredagsmorgonen sker det tårfyllda avskedet. Jag är säker på att de andra som ska skriva i veckan kommer att berätta mer ingående om det som jag nämnde i förbifarten.

Nu över till vad jag har haft för mig i helgen! I torsdags kväll kom min hostsisters barn på besök och jag och mina hostparents fick privilegiet att agera barnvakter hela helgen. Sötare och mer underbara barn har jag aldrig tidigare träffat, undra om någon märker om jag tar med mig dem i handbagaget hem? På fredagen, som erbjöd temperaturer upp eller till och med över 30-strecket, spelade barnen och jag fotboll i flera timmar. Det var mycket uppskattat från deras sida, men framförallt från min då det var första gången på fem veckor som jag sparkade på en fotboll! På lördagen åkte Julia, Paulina, jag och Edona och hennes hostfamilj till en flod där vi spenderade dagen. Den svalkande floden kom väl till pass eftersom termometern även denna dag översteg 30-sträcket. I dag (söndag) tog Sebastian H med mig till Lake Sonoma som ligger en dryg timmas bilresa norr om Santa Rosa. Mer naturskönt område får man leta efter! Sjön omgavs av höga kullar, liknande dem man kan skåda i Mosel- och Rhendalen, och färgen på vattnen var lik den man ser på vattnet i Medelhavet. Väl på plats susade jag och Sebastian, tillsammans med hans hostfamiljs vän, runt på sjön på en jetski. Farten uppgick till 55 miles/hour vilket motsvarar drygt 90 km/h. Mannen som körde jetskin var från Sydafrika och han var en riktig adrenalin junkie som sökte upp de största vågorna han kunde hitta och använde dem som hopp. Sebastian och jag kunde näppeligen hålla oss kvar på jetskin när vågorna gjorde att vi flög flera meter. Jetskituren var den hittills enskilt bästa upplevelsen jag varit med om här i USA, och jag tror inte Sebastian protesterar om jag säger att han också kommer skaffa sig en jetski i framtiden. (Mamma, kan jag få en jetski i studentpresent? Jag är ju ändå världens bästa son.)

Förra söndagen skrev jag att jag hade upplevt den bästa helgen någonsin. Jag får nog tillägga att denna helgen kommer på delad förstaplats. USA slutar aldrig leverera!

Här kommer lite bilder från helgen:

Killen till vänster och tjejen till höger vill jag ta med mig hem!
Solig bild från fotbollsplanen
Ännu mer från fotbollsplanen
Natursköna Lake Sonoma
Jetski-Sebastian
Jetski-Johan
Jetski-gänget
Bortse från bilen och handikappsplatsen och fokusera istället på det natursköna området i bakgrunden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0