Snowshoeing

I går: minusgrader och snö, i dag: solstolsläge och 20 grader varmt.

Som ni säkert redan läst i Amelias och Jennys inlägg så fanns det goda skäl för mig att frångå bloggschemat en aning. I Yosemite var avsaknaden av 3G, 4G, WiFi och allt annat som behövs för att kunna hålla kontakten med omvärlden tydligare än jag någon gång upplevt. Tur var väl det, för då hade det 14 personer stora gänget som åkte till Yosemite mycket tid att spendera med varandra istället för att hänga på olika internet communities. Det var sena kvällar, nätter med lite sömn och tidiga mornar som gällde. Sebastian H och jag hade nöjet att åka med Hanna C och hennes hostparents till Yosemite. Snällare och mer omhändertagande människor har jag aldrig tidigare träffat. Jag vill framförallt rikta ett stort tack till dem, men även till andra som var med och gjorde resan oförglömlig. När jag säger att det var en av de absolut bästa helgerna någonsin, vågar jag nästan påstå att jag talar för alla svenskar som var med.

Jenny har redan skrivit om vad vi gjorde i fredags, så jag väljer istället att fokusera på lördagens strapats som Hanna C, Thomas Silewicz, John och Gabe Wanger och jag begav oss ut på. Vi gick upp i ottan för att åka upp i bergen och vandra med snöskor. Det kanske inte låter så märkvärdigt att vandra på snön, vi svenskar borde ju vara vana vid det, men det var en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Under fredagsnatten hade det fallit 50-70 cm nysnö så vägen vi vandrade på var helt orörd. Ja, ni läste rätt, vägen. Det var så mycket nysnö att vägen vi skulle åkt på för att komma till startplatsen var avstängd så vi vandrade på och jämte vägen istället. På grund av det ymniga snöfallet dagen innan utvecklades det till ett träningspass av det jobbigare slaget. Här kommer lite bilder och en film som jag snabbt klippte ihop som kanske kan förmedla lite av det vi fick uppleva.

Kommentarer
Postat av: Marianne Hammarberg

Vilka underbara bilder.

2012-04-16 @ 06:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0