HOST

Egentligen är det inte min tur att blogga i dag, men i brist på annat att göra tänkte jag att en liten kort lägesrapport kunde komma väl till pass. Anledningen till att jag inte har så mycket för mig beror på att jag har lyckats med konststycket att dra på mig alla sjukdomar man kan tänka sig. Dagen som skulle spenderats på en outlet med Sebastian E och kvällen som skulle spenderas på en musikal med Sara W förbyttes istället mot sängläge hela dagen. Mina mycket vänliga host parents har försett med mig vatten, juice, kaffe, fiskenchiladas och mängder med fruktsallad.

Skidresan till Squaw Valley bjöd på annorluna skidåkning än vad jag är van vid. Det är bara i USA som man behöver staka sig fram för att ta sig ner för backarna. På grund av det varma vårvädret var snön som klister och det erbjöds allt annat än pudersnö. Trots det hade vi en fantastiskt fin dag! Alla svenskar som var med underskattade den kaliforniska vårsolen och brände sig rejält i ansiktet. Kommentarer som: "Jag är röd som ett stoppljus!", "åh va jag önskar att jag kunde öppna mina ögon såpass mycket att jag faktiskt kan se hur röd jag är...", "jag har en riktig clownnäsa", "jag ser ut som en tvättbjörn" och "FUCK vad röd jag är i ansiktet. och svullen. Jag har en rand i pannan. Fan också." gick att skåda i vår facebookgrupp.

Nu ska jag sova så att jag kan spöa Edona i bowling i morgon!! (Ja Edona, det var en hint om att du skall fråga mig om vi ska bowla i morgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0