Underbar weekend

Hej igen!

De senaste dagarna har varit fyllda av roligheter. Medan många drog iväg till Yosemite, så var vi flera som stannade på hemmaplan och underhöll oss så gott vi kunde, haha. Och det gick bra!
På torsdagen träffade jag Chelsea, flickvän till min host brother Brendan, och vi drog iväg på en shoppingtur som tog oss lite varstans! Hon visade mig Costco, stället där allt köps i STORPACK, och då menar jag storpack. Allt var stort. Vi var också på Target där jag köpte lite småsaker, och sen åkte vi till Converseoutletten i Petaluma där jag efter en stunds velande köpte ett var marinblå Converse, och sen i butiken mittemot ännu ett par Converse, för hör och häpna, 6 dollar!!!!!!!! Helt sick.
Vi avslutade sedan dagen på ett steakhouse vid namn Cattlemans'. Tydligen ganska känt! Supergott var det iallafall.
I fredags åkte jag med Sara W och hennes host dad Dave och host sister Mia till Six Flags! Det var hur roligt som helst! Medan Mia och Sara var på "lektion" för att lära sig om delfiner då de skulle simma med dem, äntrade jag och Dave parken och hade superkul, hahaha. Vi åkte allt, det var inga köer över huvud taget så det var verkligen lyckat.
På kvällen gick jag och Sara på bio, American Reunion. Vi skrattade så vi typ grät ibland, så den var väldigt rolig. Sen sov jag över hos Sara :). Förlåt för allmänt ful bild.
Igår, lördag, åkte jag och min familj till Armstrong Redwood Forest, vilket var otroligt vackert! Vi åkte också ut till stranden Jenner och kollade på sälarna som låg och solade sig.
Idag, söndag, har varit en himla skön dag. Jag och John var och storhandlade inför kvällens middagsbjudning, då Fannys familj var bjudna, och vi lagade Clam Showder, vilket blev asgott!!! Vår marknadsföringslärare Roy Gattinella och hans fru Jonna var också bjudna, då de är vänner till John och Peggy. Det var en jätterolig kväll, vi började med att spela krocket på krocketplanen (haha) utanför huset, vilket jag självklart inte vann. Men roligt var det. Jag och Fanny drack sparkling lemonade och låtsades att det var vin.
Vi pratade massor om svenskar och svenskhet och amerikaner och amerikanskhet, och jag och Fanny bröt ihop fullständigt när vi översatte texten "Roy och Roger har en mack ihop" från svenska till engelska, den låten ni vet, och det lät så jävla fult på engelska. Vi skrattde så vi grät. De andra tyckte att vi svenskar måste älska alkohol eftersom vi skriver så jäkla dumma låttexter. Jag måste väl hålla med där.
Har haft en underbar helg iallafall med fantastiskt shorts- och linneväder, precis som det ska vara i Kalifornien. Nästa helg är vår sista med familjerna. Gud vad fort tiden går.

Kommentarer
Postat av: Marianne Hammarberg

Vad mysigt ni har. Tiden går fort när man har roligt ;)

2012-04-16 @ 21:22:19
Postat av: Gunilla Persson

Åkte du verkligen dom stoooora karusellerna? Liseberg kommer att framstå som löjligt vid jämförelse. Du/ni verkar ha det så himla bra. Är så glad för er skull. Här har snöat från och till hela dan, riktigt skitväder. Puss o kram mamma

2012-04-17 @ 19:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0