Tjoho! :)

Tjoho!

Efter ha glömt av bloggschemat ett antal gånger så lyckades jag äntligen komma ihåg det denna gången. Minnet börjar ju trots allt bli sämre när åren sveper förbi tror dock att det kan bero på det fina vädret vi har.  Haha tyckte jag klämde in det ganska bra där! Efter en ”tuff” dag i skolan så åkte jag och Hanna C till San Francisco för att se på the Giants spela Baseball. När vi kom fram kryllade det av olika grupper av människor, de som är sportfantaster ända ut i tåspetsen eller de som var där för sällskapet och ätandet. Men trots det kunde du känna en atmosfär som alla var en del av även om du kom från Sverige vilket var svett, sång, hot dog doften och en vinna känsla.   För att vara en del av denna underbara känsla så köpte Hanna och jag oss varsin Giants keps som vi bar med stolthet in på arenan.  National sången kickade igång matchen på ett sprudlande sätt och spänningen blev ett faktum.  Matchen bjöd på några läckerheter men det var väldigt få men att få vifta med Giants kepsen och göra high five med människorna runt en när the Giants vann var underbart. Dock kan jag erkänna att Hanna och jag lärde oss inte bara baseball den kvällen utan även hur du äter något jag inte kommer ihåg vad det heter men det ser ut som fågelfrön samt hur man äter som en riktig amerikan alltså onyttig mat. Hahah Denna kväll var mer än en baseball match, det var en plats där man träffades för att socializa med andra människor.

Efter mycket sång, dansande, high five och ett frieri så lämnade jag och Hanna arenan med en känsla av ett nytt favoritlag i baseball (vi känner dock inte till så många baseball lag men skit samma) hahah

Efter en sen kväll så somnade jag med ett leende på läpparna med ett nytt minne att komma ihåg. Ett minne som jag fick dela med toppentjejen Hanna och hennes host bror Daniel.

 

Fågelfrön. hahaha

Ha det gött! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0