These are the Oscars!

Gud. Vad. Sjukt.

Idag har jag med mina egna ögon, i egen hög person, på riktigt, sett - inte bara en - utan 5 [livs levande...] Oscarsstatyetter! OSCAR! Hur kom detta sig då kanske du undrar. Ja, låt oss ta det från början.

Det hela började med att Hanna W's hostmom kom och hämtade mig, Hanna och Sara Josefine från skolan vid 12.30 (vi har bara idrott på måndagar = det är faktiskt ganska så chill här så låt inte mitt förra inlägg vilseleda er) och sedan bar det i det strålande solskenet av mot Francis Ford Coppolas vingård. Ja, THE Francis Ford Coppola! Den låg nog inte mer än 30 minuter utanför Santa Rosa omringad av enorma vindruvsplantage med fantastiska vyer i bakgrunden. Inomhus fanns det fullt av props och memorabilia från både Francis och Sofia Coppolas filmer. Bland annat the godfather's skrivbord och tavlor från Marie Antoinette. Det näst bästa var förmodligen saker som orginalmanuset till the godfather, ett handskrivet brev från Marlon Brando till Coppola, Coppolas handskrivna lista på skådespalare som han ville ha med i The Godfather osv osv. Men det var som sagt det näst bästa för det bästa var ju självklart - dun dun dun - oscarsstatyetterna! Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva hur stort detta var för en filmfantast som mig. Det var som... nej, jag är faktiskt lost for words.

Anyway, moving on! När vi lämnade vingården gick vi från från the highest of highs to the lowest of lows - vi åkte nämligen till Walmart. Det lockade på samma sätt som man lockas av en freakshow, eller på samma sätt som det lockade att se fångar sitta i sina celler at the jail. Så sjukt konstiga produkter alltså, och det mesta finns i gigantiska förpackingar.

Resten av dagen spenderades med Hanna och Sara hemma hos Hanna i deras enorma amerikanska hus, som för övrigt är läskigt likt the Cohens hus i The O.C., där vi gjorde diverse saker. Allt som allt var det en otroligt lyckad dag, en av de bästa hittills!

Kommentarer
Postat av: JP Bordahl

Inte illa. Efter tre veckor så blir det fortfarande bättre och bättre! Gott.

Men varför gillar du inte Wal Mart?...

2012-04-17 @ 18:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0