Plugg, förväntan och regn!

Efter en hel del plugg och förummande av bloggning kommer här ett litet blogginlägg. Idag har vi avklarat ett prov i political science (politik, för våra inte så språkorienterade läsare) och framför oss har vi inlämningar i både business writing (affärsdokumentering) och local economy (företagsekonomi). Men som sanna entreprenörer planerar en del av oss (mig inkluderat) in en resa till nationalparken Yosemite över helgen för att ta en paus i skrivandet av inlämningarna... Yosemite ska vara väldigt fin och vi har hört från tidigare år att det ska vara en upplevelse och våra förväntingar flödar. Men återigen så är vi sanna entreprenörer, och de som är riktigt, riktigt sanna entreprenörer (också mig inkluderat) tar givetvis med sina papper och pennor för att kunna göra en riktigt fin inlämning. Dessvärre så har jag kikat lite på väderleksrapporten och det ser inte ljust ut, bokstavligt talat! Regnet ska stå som spön i backen! Som tur är vi inte bara sanna entreprenörer, utan vi är också sanna svenska vikingar och följer ordspråket "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" och därför har jag försökt packa vattentätt. Min hostfamilj har var väldigt hjälpsamma och plockat fram lite bra kläder men jag känner ändå att en gummibåt hade varit en bättre lösning på problemet...

Kommentarer
Postat av: Papps

Hm...

Cyklop och en uppochnedvänd snorkel kan vara en budgetvariant till båten!

(Lättare att packa dessutom!)

2012-04-13 @ 10:40:17
Postat av: JP Bordahl

:)

2012-04-15 @ 11:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0