Palm Sunday

Igår var det Cesar Chavez day, som jag inte har någon aning vad det är, och idag var Palm Sunday som jag däremot kände till lite mer och är en dag som man faktiskt firar. Amerikanarna verkar hysteriska med alla sina speciella dagar... I alla fall så bestämde jag mig för att följa med mina hostföräldrar till deras kyrka för att fira just Palm Sunday. Det var alltså idag, fast ungefär 2000 år sedan som Jesus sägs ridit in på en åsna i Jerusalem och folket hälsade honom med palmkvistar. Det var en trevlig stund i kyrkan och ceremonin visade sig att inte vara alltför olik den svenska missionkyrkan som jag ibland går till. Något mer liberal än Svenska kyrkan skulle man kunna säga, vilket kändes bra för mig som nykomling. Jag tror att vi alla 19 elever skulle kunna behöva några palmkvistar att skydda oss från solen med idag. O'boy, vilket vackert väder det har varit! Efter flera dagars regnande (eller jag kanske ska säga rinnande) så sprack det upp och vi har haft en oskyldigt blå himmel idag! Men jag fick nöja mig med att se det från mitt fönster för som vanligt så har jag skjutit upp mina läxor och fick så snällt sitta och göra dem idag. Det var nog kanske lika bra eftersom jag brände mig under skidresan i fredags och numera liknar en clown. Som en finale på mina inomhusaktiviteter åkte jag och mina hostföräldrar till biografen i Santa Rosa och kikade på den nya filmen Hunger games. Jag vill nog slå ett slag för den! Okey, de hade inte råd med ett kamerastativ och idéen har man sett i alltifrån the gladiator till star trek... Men vem gillar inte en snygg, självständig tjej som ilar runt i skogen och vet hur man hanterar en båge? Jag kan informera om att detta inlägg är helt 1 april-skämt-fritt. Jag borde väl egentligen klämt in något kul skämt men samtidigt kanske våra föräldrar som läser detta börja oroa sig för mycket. Men som sagt, Amerikanarna gillar sina dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0