Bitter Sweet

(Observera att detta inlägg skrivs typ kl 1 mitt i natten, kan därför innehålla spår av nötter... eller nått)

Idag var det dags för graduation. Kan nog inte hitta bättre ord att beskriva det med än "bitter sweet". Det var en otroligt rolig dag som började med att jag nog för försa gången under de senaste fem veckorna tog sovmorgon eftersom vi inte hade några lektioner innan vår graduation. När jag väl hade vaknat, degat lite och till slut gjort mig i ordning så bar det av mot campus för att påbörja förberedelserna inför kvällen. Först på schemat var vår farwell dinner. Vi blåste upp ballonger, duka bord a la blå/gult för att sedan sitta ner och äta med vänner, host families och andra ärade gäster. Sen var det dags för självaste graduation cermonin och eftersom EP09 är den bästa klassen ever så fick vi göra något som ingen annan EP-klass har gjort förut - "graduatea" på riktigt amerikanskt tassle- cap-och gown-vis!
När alla hade fått sina diplom och sina tusen foton tagna (med undantag för mig eftersom min kamera fick för sig att det skulle vara roligt att gå sönder) så frågade min hostfamily mig om vi inte skulle gå ut och fira eller nått - efterfest ffs liksom tyckte de! Det tyckte jag, Sebastian H och Johan, AKA The Citylivers, lät som en bra idé så vi tog tag i ett gäng heliumfyllda ballonger och gav oss i väg mot downtown. Med härligt heliumljusa röster i bakfickan hittade vi en mysig bistro där vi beställde in några drinkar och shots... Faaaaast nej, det gjorde vi inte, don't worry. Vi drack istället lemonad och åt crepes, mums! Fast min lemonad blev konstig efter ett tag (det är nu som jag skulle ha hashtagat "nitlott" om detta hade varit twitter, men det är det inte så...), all smak försvann eller nått... nu vet ni det.

Det var alltså en otroligt rolig och lyckad dag men ändå känner jag mig lite ledsen nu när jag är tillbaka på mitt rum och tänker tillbaka på dagen och alla andra dagar här i Santa Rosa för den delen. Jag vet nämligen att vi praktiskt taget är framme vid slutet av vår vistelse här. Vi har avslutat vår collegetid och lämnar staden i övermorgon. Eller i morgon snarare med tanke på att klockan är efter midnatt här nu. Jag har svårt för att fatta, jag vill inte fatta, att det som har fått en att kämpa sig igenom entreprenörsprogrammet snart är över. De fem veckor som jag har spenderat i Santa Rosa är, och kommer förmodligen alltid att vara, några av de bästa veckorna i mitt liv. Jag kommer sakna allt! Jag kommer sakna colleget. Jag kommer sakna alla lärare, speciellt Roy. Han är nog en av de härligaste människorna som jag har stött på, någonsin. Ja fan vad jag kommer sakna detta stället. Blir otroligt ledsen när jag tänker på att det praktiskt taget är över.

Men jag ska nu försöka blicka framåt och hålla tillbaka tårarna för nu är det snart dags för sjätte veckan vilket innebär semeeesteer!

(Och tyvärr blir det inte några bilder eftersom min kamera ju begick självmord)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0