4-20 i Haight n' Ashbury

Hej gott folk! Relativt tidigt imorse satte sig jag och min host-mom, Kathy, i bilen och begav oss till San Fransisco för att kika lite närmre på staden. Vi hade en fantastiskt dag med heeelt otroligt väder, vilket betyder mellan 25-30 rader. Vi började med att stanna vid den berömda Golden gate för att ta en liten promenad över. Vi valde tydligen en bra tidpunkt på dagen för att göra det eftersom det inte var mycket folk på bron och en hel del delfiner i vattnet. Vi fortsatte sedan vår resa in mot staden och nästa stopp var de berömda kvarteren runt Haight och Ashbury. Definitivt ett "måste-se-område" om ni någon gång skulle besöka staden!! Området är känt för att vara lite alternativt och på gatorna strövade håriga, illaluktande människor i färgaglada trasor som skulle föreställa kläder. Alla verkade vara väldigt trötta för deras ögon liknade röda pingisbollar... Jag tror det beror på att de har varit uppe och firat "4-20" som är en stor högtid för människorna som bor vid Haight och Ashbury, det är nämligen dagen då man samlas och röker gräs. Jag måste ändå säga att jag fick känslor för kvarteren för de hade en speciell personlighet men jag kände också att det räckte efter en timma så vi satte och oss i bilen igen och körde vidare och kikade lite på Lombardo Street (den slingra backen mitt i San Fran), Chinatown (där många kinser bor och handlar saker), Golden gate-park (en otroligt stor park där invånarna kan känns på friluftsliv mitt i San Fran). På vägen hem sedan kände jag mig riktigt nöjd med dagen. Det känns som Kathy har visat mig guldställena i staden, både kända och mindre kända men framförallt platser som jag inte hade fått se om jag åkt med en turist-buss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0