ALLT MÖJLIGT

Här kommer ett helt oigenomtänkt och ostrukturerat inlägg om vitt skilda saker. Jag ber om ursäkt att inlägget inte innehåller några blankrader mellan de olika styckena. Måste erkänna att jag efter många försök inte ännu har listat ut hur man får in några.. Plötsligt så funkade det, yeey!

Jag kan bara tala för mig själv, men något som jag tror att de allra flesta av oss som befinner sig i USA har lagt märke till är hur kallt det är i sovrummet. Om någon del av kroppen råkar smita ut från värmen under täcket medans man sover vaknar man nästan omgående och tvingas dra in kroppsdelen för att kunna somna igen. Problemet hade inte varit så svårt att åtgärda om man hade haft ett element i sovrummet att skruva upp värmen på. Den bästa, enklaste och enda lösning jag hittills har kommit på är att sova i mitt underställ som jag tog med hemifrån. Då är problemet istället att jag halvvägs in på natten vaknar upp och är lika svettig som efter ett spinningpass. Om någon har en lösning skulle jag uppskatta om ni lämnade en kommentar i kommentarsfältet nedan.

I fredags frågade jag min host dad om vi kunde åka och köpa ett par joggingskor att använda på PE-lektionen. Vi styrde kosan mot ett lågprisvaruhus som hette Costco Wholesale. (För er som inte vet är det är en helt genomamerikansk affär som säljer allt. När jag säger allt menar jag verkligen allt!! Allt man köpte levereras i stora kvantiteter till ett mycket lågt pris. Exempelvis så innehöll de minsta paketen toapapper 100 rullar.) Väl inne på Costco tog min host dad mig till skoavdelningen där de enda jogginskorna de hade var av ett märke jag aldrig tidigare hade hört talas om. När jag sedan tittade på prislappen såg jag att de enbart kostade 9,99$. Jättebra tyckte min host dad, jag var dock väldigt mycket mer skeptisk. Det hela slutade med att vi åkte till ett annat stort varuhus som sålde alla kända varumärken man kan tänka sig. Mina nya skor var tio gånger så dyra som på Costco, men jämfört med svenska priser var de billiga. Alla som jag träffar på kommenterar mina nya skor, inte konstigt när de är så här fräsiga:

Skor

I går (lördag) åkte jag, tillsammans med Hanna C, Hanna W, Sebastian E och deras familjer, på en dagsutflykt till San Francisco. Vädret var allt annat än bra, men trots det hade vi en fin dag. Vi hann med att besöka Pier 39, hänga ut från en cable car, äta en amerikansk burgare samt strosa runt i staden. Här kommer en bild på det härliga gänget amerikaner som var med:

Amerikaner

Kommentarer
Postat av: Linn från EP08

Jag hade en värmefilt i mitt rum. (En sådan elektrisk som man själv ställer in värmen på) Kanske något sådant?

2012-03-26 @ 03:46:56
Postat av: Lena Fritz

Fräcka skor du köpt. Kanske något att köpa med hem till din mamma. Roligt att läsa om era äventyr.

2012-03-26 @ 08:41:55
Postat av: Björnram

Inne på Linns spår, fråga familjen om en eller två extrafiltar. Jag gjorde det inte, fem veckor är sjukt långt tid. Och sen får man en tillsägelse från familjen att du är i huvudet när det väl kommer fram att du inte gjorde det. Ligger något i det ;)

2012-03-26 @ 10:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback