Pot Luck Dinner at Lord's place

Igår, onsdag, bar det av till Niclas host family the Lords. Alla familjer, studenter och Peg och Pär var inbjudna och alla skulle ha med sin någonting till knytkalaset. Lord's "hus" var väl snarare ett mindre slott än ett hus, och med höga, vita pelare välkomnades man in i värmen av host mum Gina Lord och den yttepyttelilla hunden Charlie. När jag kom dit med min host mum Peggy och host dad John var de flesta redan där, och det var säkert uppemot 50-60 personer därinne. Jag och John hade slitit ett tag med att göra en traditionell svensk ostkaka att ta med, då både John och Peggy fell in love i sin svenska kokbok de fick av mig. Det tog två försök och fyra timmar att lyckas, men vi lyckades i alla fall! Här är resultatet:
För övrigt så bjöds det en mängd olika pastagratänger, kyckling, potatis, risotto och massa annat. Vi svenska studenter samlades, inte helt oväntat, i en flock på baksidan av huset vid den fantastiska poolen. Med var också Julias lillebrorsa Stewart, och Sebastian H's nya lillebrorsa, vars namn jag inte minns. Trevliga människor allihopa! Det var också jättekul att träffa allas familjer, alla var verkligen hur trevliga som helst och alla verkade trivas väldigt bra :). Här kommer lite härliga bilder:
Värdsonen Niclas.
Happy people.
Tack för en riktigt bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Gunilla Persson

Ni bara roar er😉 Gott att se att ni har det gott!

2012-03-29 @ 21:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0