CALIFORNIA HERE WE COME

Eftersom jag är en vältalig och duktig entreprenörselev brukar jag givetvis inte svordomar, men om jag gjort det hade förmodligen både ett och två fula ord passerar mina läppar just nu. Sitter med näsan i skolböckerna, men att plugga är svårt när huvudet befinner sig någon annanstans. I tankarna packar jag upp min väska och hänger mina kläder prydligt på galgar i en garderob som är min till låns och står i ett soligt rum i ett litet hus i Santa Rosa, CA.

Att mina kläder kommer hänga prydligt tror jag inte kommer hända, men något som faktiskt kommer ske är att jag kommer resa till Kalifornien med EP09, flytta in i en nästan helt främmande kvinnas hus, gå promenader med en trebent hund och testa de amerikanska löpspåren. Om jag inte får fullkomlig resfeber och stannar hemma. Knappast troligt.
I skrivande stund tror jag att flera av mina klasskamrater går runt med lite packningsångest. Man vill ju inte gå runt i samma jeans och tröja de första veckorna, men å andra sidan har vi fått veta (ha ha) att det ska vara helt okej bra (lätt underdrift) shopping i Staterna, och då vill det till att ha lite utrymme kvar i väskan för alla fynd. Jag har hört rykten om att någon köpte 13 par skor förra året, men riktigt så drastiska hoppas jag inte att vi ska vara - fast ett par Converse eller två och kanske ett par klackar till balen kan få följa med mig hem..

Present till min host-mom är fixad, allergimedicin är införskaffad och telefonen är fylld med musik och podcasts till flygresan. En USA-inspirerad layout till min personliga blogg är på gång (vi som har sådana kommer länka till dem i menyn, om ni känner att ni bara inte kan få nog av oss!), några avsked är gjorda och tiden lider allt närmre en tidig morgon på Landvetter. Med det i åtanke känns det plötsligt inte lika jobbigt att göra ett sista ryck med provplugget - framför allt inte när jag tänker på att nästa gång jag studerar efter det här sker det någonstans i Kalifornien.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Nu är ni på väg.. Ha underbart kul!!

2012-03-22 @ 08:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0