Här var det tomt

Det är egentligen inte min tur att blogga idag, men när jag nu på kvällen gick in för att läsa dagens inlägg från mina klasskamrater så fanns det inget nytt att läsa. Konstigt kanske man borde tycka men jag tror att det kan finnas en [bort-] förklaring och den lyder "local economy". Vi har nämligen fått i läxa att skriva en uppsats som ska lämnas in senast idag, fredagen den 13, innan midnatt. Förmodligen lägger folk sina krafter på denna i stället för på bloggen... Jag är dock redan klar med min så jag kan väl lika gärna ta och uppdatera bloggen lite då.

Såhär lyder instruktionen för uppgiften som folk sitter med just nu: 


A. PAPER #1, Due Friday, 13 April 2012 

Select one of the following two topics for your paper: 

1. Sweden in the World 
a. Compare and contrast the economies and demographics of Sweden with California and/or Sonoma County 
b. How can Sweden compete in the global economy? 
c. Will Sweden be successful in the competition? 

2. Employment law and conditions (Human Resources) 
a. Compare and contrast employment rules in Sweden with those in California 
b. If possible, differentiate between public and private enterprises when discussing the laws 
c. What are the advantages of the Swedish system? Of the California system? 
d. What are the disadvantages of the Swedish system? Of the California system?


In your papers, you should include factual information as well as your opinions or assessments or analysis. You must support your own ideas or thoughts with examples or illustrations that reinforce your thinking. Additionally, you should outline the impact of the topic or issue upon individuals in either Sweden or the United States. I encourage you to do additional research or add additional information in your paper.

Ja, det är alltså inte helt enkelt. Vi har faktiskt fortfarande läxor även fast vi är i USA.

Annars så är det en hel drös av min klasskamrater som denna helg har tagit sig till Yosemite. Där är det just nu snöigt och tempraturen ligger knappt över fryspunkten som jag har förstått det. En annan [jag] har en hostfamily som har tajmat in vår resa till Yosemite lite bättre - nämligen nästa helg då det ska vara strålande solsken och ca 20 grader. Moahhahaahaha!

I morgon ska jag upp tidigt för då bär det för min del av till San Francisco för tredje gången. Vi ska stanna där över natten så det blir en hel helg i storstaden, me like! Vi ska bland annat träffa mina hostparents nephew som går på college där vilket ska bli kul. Men vi ska som sagt åka tidigt i morgon så jag borde gå och lägga mig nu.

Kommentarer
Postat av: Fröken Åsa

Härligt! Äntligen en kommentar som visar att resan också är studieslit!

2012-04-15 @ 08:54:22
Postat av: JP Bordahl

Fantastic. Och du var klar före utsatt tid???.

Hoppas du får uppleva parken i vackert väder också.

Här hemma försöker alla branchkollegor kväsa sin avundsjuka på alla svenska artister och kompisar som ska till Coachella nästa helg. Festivalvädret där då väntas bli soligt med en temperatur på mellan 35 och 40 celcius. Och bara himmel och sol ovanför.

2012-04-15 @ 11:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0